woensdag 11 maart 2015

Ontbijtcake


Het bloggen schiet er de laatste tijd weer wat bij in. Maar ik zit niet stil! In de tuin gebeurt er toch al wat, de eerste dingen zijn gezaaid (tuinbonen, erwtjes en peultjes) en later deze week komen radijsjes, ruccola en raapsteeltjes zeker ook nog aan de beurt. Ik won weer wat terrein op het onkruid en het aardbeienperk is uitgebreid en helemaal opgeruimd.

Ook in de keuken gebeurt er vanalles. Eén van de mijn meest recente experimenten was deze glutenvrije bananen-noten-vijgen cake. Ik moet nog even verder experimenteren om het recept helemaal op punt te krijgen, en dan post ik het zeker ook hier.


Wat jullie hier zien was de tweede poging. Hoewel de verhoudingen hier beter waren gelukt dan het eerste probeersel, was de cake toch nog een beetje aan de droge kant.
Gelukkig niets wat niet opgelost kon worden door een lekker plakje biologische boter...


De kat van de buren was het daar klaarblijkelijk mee eens, zoals hij genietend op de rand van het dak zat.


5 opmerkingen:

  1. een plakje boter? zeg maar homp :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zussie, als ge boter doet, moet ge het goed doen hé :)

      Verwijderen
  2. Ziet er lekker uit, alleen dat boter hihi. Maar daar heeft je zusje al comentaar op gegeven hé :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik kan jullie in ieder geval verklappen dat er in de cake zelf helemaal geen boter zit, dus het valt uiteindelijk nog wel mee hoor met die boter :) in de meeste cake recepten gaat flink wat boter in het beslag!

      Verwijderen
  3. Ha ha, hier wordt ook flink geëxperimenteerd met bananen-noten-kokos-honing-etc-cake/brood. Smaakt goed na het spitten in de moestuin:-) Ik ben benieuwd naar jouw recept.

    BeantwoordenVerwijderen