donderdag 10 oktober 2013

Botaniska trädgården





















Als je er in de buurt bent, zoals ik vorige week, is een bezoek aan de botanische tuin in Lund, Zweden, zeker de moeite waard. Zelfs in het najaar ligt hij er nog in schoonheid bij. Ik vond er in elk geval een aantal planten die op mijn wishlist komen, zoals de prachtige herfsttijloos of de Crataegus Tanacetifolia! De laatste is familie van de meidoorn, maar heeft in tegenstelling tot onze inheemse meidoorn met kleine rode besjes heerlijke gele vruchten, die qua smaak een soort kruising tussen heerlijke zoete appel en peer vormen. Met een vleugje kweepeer erin. En de dahlia's mochten er ook wezen. Mijn favorieten: dahlia pinnata 'lavender perfection', 'witten', 'jewel pink', 'tsuki yori no shisha' en 'stolze von berlin'.. Al is de kans dat ik me ooit aan dahlia's waag vrij klein. Dat uitgraven van wortels elke winter is me er denk ik toch te veel aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten