donderdag 9 januari 2014

Schreeuw om hulp van een aansteller



Disclaimer 1: ik ben ne slechte weg-gooier.

Disclaimer 2: wat volgt is echte aanstellerij.

Bon. Soit.
Wat doet een mens hiermee? Dit is een stapel brieven uit mijn jeugd. Vooral gezwets en hyperonnozel grietengedoe uit het begin van de middelbare school ("Oh echt waar 't is zo saai, ik haat wiskunde." "Kevin heeft echt zo'n schoon ogen! Ik kan al ni wachten tot zijn verjaardagsfuif zaterdag..." "Ik wil dood. Waarom moet het leven zo moeilijk zijn? Ik ben te dik en alleen fruit en groenten eten komt echt mijn neus uit!" "En dan ook nog eens een keeeeiiii-grote taak voor Latijn!")

Optie 1: Weggooien?

Of optie 2: Bijhouden?

Een waar legt ne mens dat dan? (Uitgaande van optie 2).
Onze zolder is behoorlijk vol. En meneer B. is ook al niet goed in afstand doen van dingen. Plastic zwaardjes, pistolen, oude gezelschapspelen, foto-albums, napoleonhoeden, ... dat soort dingen. Persoonlijk snap ik daar niets van. Maar ik ben dan langs de andere kant wel een enorme seut die nu al een maand, ja, een màànd dit pakje brieven op haar bureau heeft liggen en geen beslissing kan nemen.
Want ja, uitgaande van optie 1 denkt mijn brein dan "Ja maar wat als ik dat allemaal vergeet, word ik dan ni helemaal oud? En, en, da is toch tof om nog eens te lezen af en toe? En zoveel plaats pakt da pakske papier nu ook weer ni in?"

2 opmerkingen:

  1. Lol zo herkenbaar. Ik heb dat ook allemaal bijgehouden in een mooie doos. Voor laters hè als ik oud ben en begin te dementeren maak ik mezelf wijs. Maar de enige keren dat ik er naar keek was wanneer ik verhuisde en me voornam om er in op te ruimen.
    Dat helpt niet hè :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. eh nee :) voorlopig gaat het toch naar de zolder. het plan is om toch ergens voor het einde van het jaar de zolder helemaal uit te mesten, en dan is het moment om een onherroepelijk oordeel te vellen :)

      Verwijderen