dinsdag 18 maart 2014

Post zonder titel

Dit wordt een post zonder veel coherentie, interne samenhang, verhaal, of hoe ga dat ook wilt noemen. Allez, niet voor 't een of 't ander, maar 't is dat ge het weet.


Longkruid op de eetkamertafel. Dat krijgt ge dan als ge roekeloos te werk gaat in de tuin en per ongeluk de eerste bloeiende stengel van een teer en kwetsbaar plantje afrukt. Always look at the bright side, enzo! Binnen ziet dat er ook schoon uit.
En ik ben maar weer begonnen aan een haakwerkje. Verjaardagscadeau voor een vriendin deze keer. Zelfde wol, zelfde steek maar met een ander randje. Ben toch verbaasd dat er uit één wollen trui uit de kringloopwinkel een sjaal en twee paar armwarmers komen. Aangenaam verbaasd, dat wel.


Op de vorige foto ook al zichtbaar, maar hier nog duidelijker: ik heb weer een schaar gekocht. Ja, ik heb een beetje scharenverzamelwoede. Nu, tot op zekere hoogte mag dat ook wel, het zijn nuttige dingen. Deze komt van de vlooienmarkt. 't Is een oudje. Robuust en zwaar, en zoals ge ziet met veel levenswijsheid. Maar vlijmscherp.
Mijn 'paasboom' krijgt intussen ook al frisgroene blaadjes. Alle gekheid op een stok, normaal doe ik niet aan paasbomen. In mijn wereld zijn dit gewoon een paar takken uit de tuin die ik na het snoeien mee naar binnen nam. Maar de meneer vond dat hetzelfde.
En dat zilveren blobje is eigenlijk een vogeltje. Nog een overschotje van de kerstversiering. Maar in lentebomen zitten toch ook vogeltjes?


Allez, zeg nu zelf! Dat maken ze tegenwoordig toch niet meer?!

Bij het sorteren van de tuinzaden vond ik nog een oud zakje tuinkers. Heb de inhoud samen met een zakje broccoli en peterselie die over de houdbaarheidsdatum waren in een bakse gedaan op een laag watten. Misschien niet de allerhandigste combinatie, aangezien peterselie een trage kiemer is. Maar goed, als het niet lukt is het ook geen groot verlies.


Mijn nieuwe schaar in goed gezelschap.
En ja, niet alleen met scharen heb ik 'een ding', ook met servies heb ik dat wel een beetje, moet ik toegeven.


Euh ja, de schaar is een wederkerend thema in deze reeks. En dat andere ding? Dat is een oude fitting voor een lamp. Een soort waarvan je vaak de bijpassende lampenkapjes vind in kringloopwinkels, maar dan zonder fitting. Awel, dankzij de vlooienmarkt ben ik in elk geval voorzien de volgende keer dat ik een mooi glazen lampenkapje aantref.

Misschien is de rode draad wel: lente! Bloemen uit de tuin in huis. Groeiende groensels. Plaats maken voor nieuwe dingen en nieuwe projecten.

Op een grijze winderige dag als vandaag lijkt ze misschien weer wat ongrijpbaarder, maar daar trek ik mij gemakshalve maar niets van aan.

1 opmerking:

  1. Inderdaad een blogje zonder een samenhangend verhaal. Maar zeker een leuk bericht

    BeantwoordenVerwijderen