woensdag 21 mei 2014

Tuinplan voor mei




Een beetje aan de late kant. Allez, de maand is al voor (méér dan) de helft voorbij. Maar ik heb wel al een aantal klussen gedaan intussen. Chance!

Buiten zaaien


Een aantal dingen moeten wegens matig succes nog een keer overnieuw, zoals rode biet, raapjes en snijbiet/warmoes. De grootste boosdoeners: de slakken.
En andere dingen daar kan een mens nooit genoeg van hebben, zoals ruccola en erwtenscheuten, radijsjes en worteltjes, en bloemen naturlijk. Dus daar blijf ik gewoon van bijzaaien tot er geen plek meer over is.
  • Wasbonen
  • Kropsla
  • Rucola
  • Boerenkool
  • Erwtenscheuten
  • Radijsjes
  • Rode biet
  • Rapen
  • Snijbiet/Warmoes
  • Wortelen
  • Oost-indische kers
  • Korenbloem
  • Maanzaadpapaver
  • Tuinjudaspenning
  • Zinnia's
  • Malva

Buiten uitplanten 


  • Pronkbonen
  • Pompoen
  • Courgette
  • Komkommer
  • Patisson
  • Echinops

Oogsten


  • Ruccola
  • Radijsjes
  • Erwtenscheuten
  • Sla

Onderhoud


Een aantal van deze klusjes blijft maar uitgesteld worden! En ik moet toegeven dat het in mei waarschijnlijk ook niet meer zal lukken, aangezien ik een weekje op vakantie ga (zoals ik eerder deze week al vertelde).
  • Appelboom takken horizontaal leiden (was ik in maart mee begonnen, maar moet nog een paar takken doen)
  • Klimop tegen de schuur snoeien
  • Nieuw tuinpad leggen met grind en getrommelde klinkers


Geen opmerkingen:

Een reactie posten